lördag 1 november 2008

Jag tror på mirakel !

Kära blogg !
Ibland undrar människor varför jag arbetar med det jag gör. Jag brukar säga att jag är tacksam för att "ha klarat mig". Att det känns som ett privilegium och en välsignelse att ha möjlighet att kunna göra skillnad för utsatta människor. Ibland tvivlar jag i vad jag verkligen kan åstadkomma, men det går alltid att vända sig till sin Högre kraft och svaret blir givet. Gentle reminder skriver idag om det tacksamma "vuxna barnet". Kan man vara tacksam över att ha lidit ? "Out of our suffering has come a deepened sense of compassion for the human condition". Alltså, efter att själv ha lidit och helats så känner jag stor tillfredsställelse i att bistå annan därför att jag känner till ensamhet, utanförskap, förlust och att känna mig bortglömd, och framförallt så kan jag tro på mirakel. " I am greatful for my own healing and consider it a blessing and privilige to be able to comfort others in their suffering".
Kram
Pia-Maria