fredag 6 februari 2009

Jag vill leva

Kära blogg !
"Att tro på något som inte är bevisat och att skriva under på det med sitt liv, det är enda sättet att lämna framtiden öppen", så är Lilian Smith citerad i boken Var morgon ny den 26 mars. Just detta behövde jag läsa om idag. Rädsla tar så mycket energi från det som är väsentligt och vi inser inte alltid att svårigheter och motgångar formar oss som människor. Oftast vill vi bara att det skall vara så enkelt som möjligt. I alla fall är det så för mig när jag inte gett mig tiden att reflektera och läsa min Sinnesrobön tillräckligt ofta. Det som oftast oroar mig är vad de människor skall ta sig till som inte läser Sinnesrobönen och hur deras handlande kan påverka mitt liv. Människor som är räddare än jag. Men, vad kan jag göra åt det, ingenting, absolut ingenting. Jag fortsätter väl att ingripa och göra sådant som jag menar är positivt även om det skulle kunna bli "fel". Inget liv utan framåtskridande och jag vill leva, för egen och annans skull. Det blir väl som det skall . . .
Kram !
Pia-Maria