onsdag 4 februari 2009

Vem eller vilka väljer Du att "hänga" med ?

Kära blogg !
Texten i Gentle reminder handlar idag om vem eller vilka jag väljer att umgås med. Kanske fokuserar textens innehåll mest på varför jag väljer det. För så är det väl, det är mycket sällan något sker av en slump, eller ? Har vi inte egentligen makt över väldigt mycket, att det väl handlar om mer eller mindre medvetna val. Så tänker i alla fall jag (för det mesta). När man då väljer att "hänga" med folk som man låter sig påverkas av på ett negativt sätt, vill man då ha det så ? Varför ? Är det ren slöhet, rädsla eller handlar det om hur man värderar sig själv. Hur penetrerande och "psykologiskt behöver det vara ! ? Kan man inte bara bestämma sig för att i varje möte med annan, göra en bedömning, hur bra är detta för mig ? Då kanske valet blir lättare. Så vill i alla fall jag "jobba". Dagens text slutar också med " I will choose to be with people who help me grow, not decay".
Kram
Pia-Maria