onsdag 4 november 2009

Att börja på nytt

Kära blogg !
i min bok Var morgon ny läser jag "Det är ofta dunkelt i början" och vidare att "Jag skall glädjas åt varje ny början. Den äger en speciell innebörd för den fas i min utveckling som jag är mogen för nu". Säkert är att jag är i en ny fas i mitt liv. Jag har för avsikt att ägna så mycket tid som det är möjligt som aktiv politiker. Där har jag möjlighet att påverka och på så vis göra skillnader för dem som tillfälligt eller mer permanent inte har förmågan att föra sin egen talan. Det är ett sätt att visa kärlek till min nästa. Det var väldigt länge sedan som jag insåg att ge är mer tillfredsställande än att få, även om jag för all del lärt mig att ta emot också. Dock kvarstår faktum att om man ger av sig själv så får man mångfaldigt igen. Kanske inte just då eller av just den men på något vis, någon gång. Likaväl så återgäldas även de dåliga handlingarna och det kan förhoppningsvis leda till utveckling.
Kram

Inga kommentarer: