söndag 8 november 2009

Och lever gör vi tills vi dör

Kära blogg !
"Varken i den fysiska eller i den andliga världen varar lidandet "för evigt".
Detta citat hittar jag i dagens text och det passar mycket bra att läsa idag likväl som annan dag. Livet har lärt mig att lida är att leva och leva det skall vi väl göra ända tills den dag vi dör, tänker jag. I svårigheter ställs vi inför utmaningar, men framförallt inför oss själva och våra val i livet. Jag väljer inte alltid vad som sker mig, men jag väljer hur jag vill hantera det. Alltså, jag väljer hur jag låter människors agerande påverka mig. Vissa gånger är detta svårt och komplicerat och jag kan behöva lite tid att reda ut med mig själv vad som är ok eller inte.
Idag är jag harmonisk i att det alltid är det som skall ske som sker även om det inte var vad jag hade tänkt mig. Jag vet också att min Högre kraft alltid har något för mig att göra och att lära.
Kram