lördag 11 oktober 2008

Så sitter jag tyst en stund till

Kära blogg !
Lyssna på tystnaden inom dig, så skriver Var morgon ny idag. Om vi vänder oss till tystnaden inom oss så finner vi de svar vi behöver. Nygammal visdom, eller hur ? Men, som med allt annat förnuftigt så behöver vi påminnas om det då och då. Hur lyssnar vi då på vår inre röst ? Kanske genom en ensam skogspromenad, ett löp-pass (trivs ju vissa med !), en stund i kyrkans lugna rum, när vi stickar eller virkar, lyssnar på musik, bakar bröd och så vidare. Det är ju väldigt individuellt och egentligen oviktigt hur det görs, men att det behövs är helt säkert, tycker jag.
Svaren väntar på mig om jag verkligen vill ha dem. Jag behöver bara sitta tyst och be om den vägledning jag behöver och sen sitter jag tyst en stund till.
Kram
Pia-Maria