lördag 4 oktober 2008

Det viskar från min själ !

Kära blogg !
Ibland flyger tiden iväg, veckan som gick så var det så. Livet kan ibland bjuda på lite väl mycket. Nu har jag sovit av och till i ett dygn och det börjar kännas ok igen.
Bloggskrivandet har alldeles avstannat och så är det ofta, att det som jag behöver för att hålla balansen det slutar jag med när det kärvar till sig. Well, aldrig för sent att börja om, tänker jag.
Något som jag ibland, när det är för mycket också glömmer, det är att be min Sinnesrobön och att meditera. Dagens text i Gentle Reminder säger att " Prayer is not asking. It is a language of the soul". Den som skrivit texten menar att det finns en tyst plats inom oss som vet, vet när vi inte är i balans med oss själva, andra och sin högre makt. Från den platsen finns det möjligheter att reparera det som gått sönder och att hitta tillbaka till kraften och kärleken igen. Jag skall lyssna på viskningarna från min själ idag.
Kram
Pia-Maria