onsdag 24 september 2008

Bara för idag

Kära blogg !
En dagsplanering så här i all hast. Idag skall jag leva endast för denna dagen och inte oroa mig för hur det skall bli imorgon, för mig och annan. Jag skall ge mig själv möjligheten att vara lycklig, det kan jag faktiskt besluta mig för. Jag skall också acceptera att livets vara inte alltid är på mitt vis, inte idag i alla fall. Jag behöver anpassa mig efter det faktum att det går att göra andra val utifrån andra förutsättningar som råder. Jag behöver lära mig något nytt, idag och varje dag, det mår jag bra av. Det är viktigt att jag gör tjänster för andra, helst skall de inte veta om det, det övar mig i ödmjukhet. Vidare skall jag anstränga mig för att se så bra ut som möjligt. En stund för reflektion och meditation behöver jag också idag och att njuta av det som är vackert ger mervärden till denna min dag.
Kram !
Pia-Maria