lördag 27 september 2008

Visst lyckas det !


Kära blogg !

Jag prioriterar inte bloggskrivandet just nu och det måste bringa mig till eftertanke. Varför ger jag mig inte tid till det ? Hmm . .

I Var morgon ny och morgondagens text så står det så här " Jag kan uppriktigt säga att jag aldrig har påverkats av tanken huruvida ett visst företag skulle kunna lyckas eller ej. Om jag har känt att något har varit rätt har jag arbetat för det, oavsett om det haft möjlighet att lyckas eller ej".

Ååh, Så mycket jag behövde läsa det just nu ! En bra attityd, tycker jag. Men, jag menar förstås att det inte finns att det inte skulle lyckas. För vad betyder det ? Att lyckas. Jag menar att allt lyckas som man tar sig för, men det kanske inte blir så som man tänkte, men på nåt vis blir det ju och då är det väl just så det skulle vara. Och processen i sig är ibland viktigare än målet, tänker jag.

Idag tog jag en promenad vid havet, så här såg det ut.

Kram !

Pia-Maria