måndag 8 september 2008

Never to late

Kära blogg !
"It's never to late" säger Gentle reminder idag. Man menar att älska och förlåta. I var morgon ny står det "Det är märkligt att det aldrig blir som man har tänkt sig här i världen" och den strofen är i sin tur ett citat av Agatha Christie.
Vi tror ofta att vi vet hur allting skall bli och planerar, förväntar och knyter upp våra känslor och handlingar kring det. Men, som sagt, aldrig blir det som vi har tänkt oss här i världen. Bättre är då att älska det som det är och känna förtröstan i att även om det inte blir som vi tänkt, så blir det alltid som det skall. Jag tror att vi är här på jorden för att lära och utvecklas. Detta är för vissa svårare än för andra. Hur nu det skall kunna mätas, upplevelser är subjektiva, eller hur ?
Texten i Var morgon ny avslutas med "Jag skall förtröstansfullt se fram emot vad dagen har i beredskap åt mig. Allt vad jag är med om hjälper mig att bättre uppfylla mitt mål i livet. Jag skall vara uppmärksam på alla tecken" och Gentle reminder avslutar med " It is never to late for me to let love in and to forgive". Texterna kompletterar varandra fint i dag som jag ser det.
Kram !
Pia-Maria