onsdag 27 augusti 2008

Bra för mig och bra för andra

Kära blogg !
Nu sitter jag här med två böcker och försöker bestämma mig för vilken text jag vill hämta inspiration från. Dock handlar dagens texter om accepterandet i båda böckerna. Accepterandet kan ibland uppfattas som ett sätt att kapitulera och så är det ju inte alls. Det är att "försöka förstå fakta i en viss situation". Precis som de är och inte som man vill att de skall vara. Först därefter beslutar man sig för vad man skall göra i situationen. Då behövs det oftast att man "lutar sig bakåt" och tänker till. Kan också uttryckas som att "ta ett steg tillbaka" och lyssna in de goda råd som annan ger, medvetet eller omedvetet, för att sen gå framåt igen med egna ben. På detta vis kan vi också visa andra vägen. "I can lead the way for others by my example". Bra för mig, bra för andra, perfekt !
Kram !
Pia Maria