onsdag 13 augusti 2008

" Illa fånget"

Kära blogg och läsare !
Dagens text i "Var morgon ny" handlar om "allt som vi har tvingat fram genom vår egen vilja är "illa fånget" och följaktligen "lätt förgånget" "
Jaa, det där det är svårt att avstå ifrån ibland. Särskilt om det man försöker tvinga fram handlar om något man anser någon bör göra eller inte göra för "sitt eget bästa". Är det då en person som står väldigt nära så, ja då är det ibland nästan omöjligt att avstå. Ibland ser vi dem som vi älskar allra mest göra sig själva illa och vi står där maktlösa, hur skall man då kunna avstå från att försöka "tvinga" ? Texten menar att när man försöker få någon att dansa efter ens egen pipa så stöter man bara på motstånd och detta gör oss bittra. Jo, det har man ju varit med om. Slutklämmen av texten menar att jag skall lyssna till min inre röst och om jag gör det som känns rätt så blir frid och ro min belöning. Jag försöker leva efter detta varje dag.
Vad skall dagsplanen handla om idag då ? Samma innehåll varje dag, motion, bra mat, andliga delen, avkoppling, lära nytt och det där med självförtroendet inte minst. Idag skall jag koppla av med en favoritsysselsättning, gå på auktion. På auktionsfirmans hemsida har jag sett att de skall ropa ut en kanna av den servisen som jag samlar, nämligen Gefle vinranka blå. Jag har jättemånga delar, men som tur är så saknar jag vissa fortfarande . . .
Kram ! Pia Maria