tisdag 12 augusti 2008

Utomhusbad

Kära blogg och läsare !
Som svar på gårdagen inlägg ( via mail ) så har jag fått jättefina tips på obehagliga aktiviteter som man kan undvika. Ex. bada ute, gå till tandläkaren och klippa gräset. Allt tages tacksamt emot. Hur det blev med städning och strykning sent igår kväll kommer jag att hålla er undrande i . . . man vill ju inte verka allt för ambitiös, då kan man ju bli betraktad som tråkig . .
Dagens text handlar om att den kvinnan som äger kärlek inte är prisgiven åt krafter som är större än hon själv, ty hon är själv den största kraften. Jaa, det känns som något bra att ta till sig. Kärlek föder kärlek. Det var något jag läste någonstans för många år sen, att kärlek är det enda som man ger bort som man får ännu mer tillbaka av. Smart val, med andra ord. Och underbart under tiden, eller hur ?
Vad skall nu denna dagen bestå av ? Motion av något slag, det är givet. Det behöver min något åldrande kropp för välbefinnandet. Äta sunt, jo det blir gröt och massor av frukt till frukost, dagens övriga mål är ännu inte planerade. Jobbigt att ha semester, känns fel att äta ute då . .
Kanske skall jag fixa det där förrådet idag. Den aktiviteten kan jag nog betrakta som något obehagligt, med alla de där stora spindlarna som bor där ute. Man skall ju göra någon en tjänst också, undrar om någon blir nöjd om jag lämnar gamla prylar till idrottsföreningen, jo, det vore nog något. Två saker i en aktivitet, här börjar rationaliseringen . Vad gäller att vila, ( som är bra att göra någon gång under dagen ) så kan det innebära mycket, inte bara ligga på soffan och se på TV utan det kan handla om att umgås med någon man tycker om, sjunga, få massage, att meditera m.m. Får se vad jag kan hitta på. Att göra något som höjer mitt självförtroende, det är redan uppnått. Någon som jag gillar att få uppskattning av mailade mig alldeles nyss och skrev att " bloggen var ju lite rolig ju " ! Kan det bli bättre ?
Kram ! Pia Maria

1 kommentar:

Mi sa...

Hej Pia!
Vad roligt att du börjat blogga! Jag måste dock ifrågasätta din beskrivning av obehagliga aktiviteter då få saker är så avkopplade som gräsklippning, och vad är skönare än att bada i en sjö efter man har klippt gräset :) ? Har också semester just nu, men med blandade känslor så börjar skolan på måndag igen... Ta hand om dig, KRAM!