lördag 30 augusti 2008

För att människan är den hon är

Kära blogg !
"Jag tycker om min vän för att hon är den hon är, inte för det hon gör" så säger boken Var morgon ny idag. Bra, så behöver vi sortera bland våra känslor ibland och så behöver våra vänner veta att vi menar. Förväntningar förlamar ofta både oss själva och våra nära. Detta att vi hittar gott hos annan ger med automatik att vi hittar gott hos oss själva. Belöningen kommer direkt, så att säga. Med mig är det så att hjärtat oftare har styrt än intellektet. Ibland har detta varit förödande för mig iaf på kort sikt. Det är det säkert fortfarande ! Men, trots det, så med stigande ålder och med den större erfarenhet som det inneburit så blir jag ännu säkrare på att det alltid har varit det rätta. Därmed inte sagt att jag kan sluta tänka, men intellektet får vara ett komplement till mina känslor. Då blir det bra, i alla fall som det ska.
Kram !
Pia - Maria