tisdag 12 augusti 2008

Duva

Kära blogg och läsare !
Dagens text i Var morgon Ny, handlade om kärlekens kraft. Den tanken har föjt mig hela dagen. Kärlek kan man känna till så mycket, till livet, människor, djur, natur, ja precis vad som passar varje människa bäst. Inte minst till sig själv. Det är praktiskt, tycker jag.
Hur blev denna dagen, jag summerar lite tidigt ikväll av den anledningen att jag var uppe sent och städade inatt, ( oops ) så jag är lite kvällstrött. Jo, i morse bestämde jag mig för att motionera och det blev en lång skön promenad i lätt sommarregn. Ingen "powerwalk" precis mer behaglig, så att säga. Mathållningen har varit acceptabel, kunde avstått ifrån cremefraichen i såsen till lunch, men ändå, något roligt måste man ju ha ? ! Jag utmanade spindlarna i förrådet en liten stund, men kunde inte röja så som behövdes eftersom jag inte fick tag i gubbarna från idrottsföreningen som brukar hämta grejer. Kan inte påstå att jag gjorde några allvarliga försök att nå dem, förstås . Vad gjorde jag då för att få min vila, förutom att jag mer eller mindre vilat hela dagen, det blev en stunds meditation. Lära sig något nytt varje dag, det är karaktärsdanande, eller nåt sånt, och lär mig det gör jag hela tiden. För närvarande handlar det bl. a. om "webtalk". Några exempel skall jag bjuda på för er oinvigda. Tbax = tillbaka. Btw = by the way. Iaf = i alla fall. Iof = i och för sig. Bra att kunna när man "chattar" då behöver nämligen fingrarna fara fort fram över tangenterna och för oss över femtio som inte har lärt sig att skriva maskin eller så, i skolan, så är dessa kunskaper ovärderliga. Skall bara komma ihåg att använda dem också . .
Det viktigaste som hänt idag är att en god vän, vars speciella personlighet jag uppskattar, hörde av sig.
Det kändes väldigt bra idag när jag tog kontakt med en person som blev glad för vad jag hade att berätta.
Idag är jag tacksam för mitt liv, precis som det är.
Kram ! Pia Maria