måndag 11 augusti 2008

Fantasi

Fantasi
Fantasi Kära blogg och läsare !Ämnet för dagen ur min bok Var morgon ny, som jag läser varje morgon, handlar om fantasins förmåga att väcka till liv. Därför bestämde jag mig för att använda min fantasi lite extra idag. I fantasin får jag de "signaler" jag behöver för att få kontakt med mina sinnen.Det första som kom upp i mitt medvetande var hur jag skulle använda bloggen på bästa sätt. Det stod tydligt klart för mig när jag var ute på en lång promenad i skogen runt Simontorp. Jag tänker använda texterna i var morgon ny och också mina "Duvor" som står för dagsutvärderingar. Meningen är att när dagen är slut så skall jag utvärdera den. För att göra en utvärdering så är det värdefullt att varje morgon göra en dagsplan. Vid utvärderingen ser jag hur det gick. Det som blev bra och som jag tänkte mig berömmer jag mig för och det som inte fungerade eller blev dåligt, det förlåter jag mig för och bestämmer mig för att göra det bättre en annan dag.Idag bestämde jag mig för att motionera, äta sunt, lära mig något nytt, göra två saker som jag finner motbjudande, göra något som höjer mitt självförtroende, vila, göra någon en tjänst och att träna min empatiska förmåga ! Vi får se hur det går ! Promenaden har jag redan hunnit med och frukosten var ok.Kram från Pia Maria

Inga kommentarer: