fredag 15 augusti 2008

Livet

Kära blogg och läsare !
Idag står att läsa om i Var morgon ny att vi ibland komplicerar livets många frågetecken alldeles i onödan. Skribenten menar att vi oroar oss för sådant som ex. om vi ger den omvårdnad som barnen behöver, skall jag ringa upp en vän eller skall jag vänta till han eller hon ringer. Behöver jag be om ursäkt för något och så där. Vi vill så gärna göra saker bra, ha kontroll, ha svar på allting, ja listan kan göras lång. Och ju mer vi oroar oss ju större blir problemen ! Ja,haa !
Texten slutar med "om jag förväntar mig vishet och inte bekymmer, då blir dagen lugn".
Well, då gör jag så ! I alla fall idag, får se hur det blir i morgon. Oops !
Denna arla morgonstund skriver jag inget om dagsplaneringen av den anledningen att den kommer att skapas i min bil när jag beger mig om en timma, eller så.
Kram !
Pia Maria