tisdag 19 augusti 2008

Duva

Kära blogg och läsare !
Dagens text handlade ju om hur man tar hand om sina kriser och hur viktig tanken är i de sammanhangen. Jag fick en fin återkoppling på morgonens blogg. Innerbörden var ungefär så här - att bekymra sig är som att sitta och gunga i en gungstol, man har något att göra, men man kommer ingen vart - finurligt, eller hur. Lätt att föreställa sig "a rocking chair" när man sätter igång och terroriserar sig själv med orostankar. Tänker jag !
Om att styra sina tankar och därmed också så mycket annat kan också sägas så här - ni som mår dåligt - gör inte det ! Alltså tänk på nåt annat sätt ! Jag tror att det var Carl-Einar Häckner som sa det så rakt och koncist.
Idag "sliter jag" med just detta, att inte oroa mig, eller snarare att ta hand om min känsla av sorg när jag ser en person som står mig nära må väldigt dåligt och jag är maktlös. Jag ber om hjälp, tålamod och förtröstan.
Kram !
Pia Maria