tisdag 19 augusti 2008

Livskris

Kära blogg och läsare !
"att genomgå en kris och ta itu med den är en sak . Att ständigt befinna sig i kris är en annan". Jaa, så står det i ingressen till dagens text. Författaren menar, och jag tar mig rätten att tolka texten, att tankens kraft tar överhanden i det negativa. Vi kan bestämma oss för att tänka annorlunda och hitta styrka för det hos kraften inom oss, om vi bara lyssnar till den. På så vis kan vi se och njuta av den lycka som finns för oss alla. Vi kan acceptera våra svårigheter i livet och se dem som en möjlighet att utvecklas. Med tålamodet infinner sig de rätta lösningarna.
Hmm, lätt, men inte enkelt, så vill jag beskriva den tesen. Men, faktum kvarstår, vi är och gör det vi tänker.
Jag ser fram emot denna dagen och skall göra vad jag kan för att vara den medmänniska jag vill vara. Jag skall vara vaksam för de möjligheter som bjuder sig för mig att göra skillnad för dem som kan tänkas behöva just min kraft, på mitt sätt !
Kram !
Pia Maria